• Gratis verzending vanaf 50€
  • Vele betaal mogelijkheden
  • Levering aan huis of in een service punt

Algemene voorwaarden

Op deze pagina vind je alle juridische voorwaarden voor het gebruik van onze website.  Neem zeker contact op met ons als je hierna nog met vragen zit.

  • 1. Algemeen
  • 2. Aanbod en bestelling
  • 3. Betaling
  • 4. Bevestiging en bestelling
  • 5. Levering
  • 6. Reserveren
  • 7. Retour
  • 8. Garantie
  • 9. Handtekening en bewijs
  • 10. Aansprakelijkheid voor gebruik website
  • 11. Bescherming van de privacy
  • 12. Intellectuele eigendom
  • 13. Bevoegdheid en toepasselijk recht

1. Algemeen

Deze verkoopsvoorwaarden regelen het gebruik van de website van Baby- en kinderspeciaalzaak Thilo met ondernemingsnummer BE 0822.522.287 en maatschappelijke zetel te Sint-rochusstraat 6a, 2100 Deurne (België) (hierna ‘de verkoper ‘genoemd). De verkoopsvoorwaarden zijn ook van toepassing telkens wanneer een reservatie of bestelling via de webshop wordt geplaatst via www.thilo.be.

De website van de Thilo werd gecreëerd in opdracht van en wordt beheerd door de verkoper. Gebruikers mogen de informatie op de site kosteloos bekijken en afdrukken voor persoonlijk gebruik, maar niet voor commerciële doeleinden.

Eenieder die een bestelling plaatst op de website (hierna genoemd 'de klant'), bevestigt door de bestelling een natuurlijk persoon en bovendien handelingsbekwaam te zijn.

Handelingsonbekwamen dienen zich te laten vertegenwoordigen door hun wettelijke vertegenwoordiger die eveneens gebonden is door deze verkoopsvoorwaarden en het bestelformulier zelf moet invullen dan wel de handelingsonbekwame hiertoe expliciete toestemming moet verlenen. Hierbij blijven de bepalingen uit het navolgend art. 11 omtrent de verwerking van persoonsgegevens onverkort gelden.

Het plaatsen van de bestelling houdt een betalingsverplichting in.

Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van deze algemene verkoopsvoorwaarden die op de website worden gepubliceerd. Voor het plaatsen van een bestelling is het aanvaarden van de algemene voorwaarden noodzakelijk. Wie bestelt, verklaart de algemene voorwaarden van de verkoper te kennen en te aanvaarden. De algemene voorwaarden zijn steeds beschikbaar en consulteer baar via de website. 

Bij elke bestelling zijn de algemene voorwaarden van toepassing die op dat ogenblik op de webshop werden opgenomen, met uitsluiting van alle eventuele oudere of nieuwere bepalingen.

Indien een van deze voorwaarden om welke reden dan ook niet rechtsgeldig zou zijn, blijven de overige voorwaarden van toepassing.

Wat niet uitdrukkelijk is bepaald in deze verkoopsvoorwaarden, wordt geregeld door de bepalingen van het Belgische recht.

De voertaal van de afgesloten overeenkomsten is Nederlands. Er kan steeds contact worden opgenomen met ons in geval van onduidelijkheid.

Inlichtingen die niet in deze voorwaarden te vinden zijn, kunnen worden teruggevonden op de website onder de rubriek ‘ Veelgestelde vragen ‘.

2. Aanbod en bestelling

Een bestelling kan enkel worden geplaatst via www.thilo.be.

Bestellingen via de website worden geacht voor niet-beroepsmatige doeleinden te worden geplaatst. Deze algemene verkoopsvoorwaarden gelden enkel voor consumenten in de zin van Boek VI van het Wetboek Economisch Recht, zoals ingevoegd door de Wet van 21 december 2013 houdende invoeging van boek VI "Marktpraktijken en consumentenbescherming" in het Wetboek van economisch recht en houdende invoeging van de definities eigen aan boek VI, en van de rechtshandhavingsbepalingen eigen aan boek VI, in de boeken I en XV van het Wetboek van economisch recht, (BS 30 december 2013; err., BS 20 januari 2014, err., BS 18 maart 2014, err., BS 24 maart 2014). Handelaars die een bestelling voor beroepsdoeleinden willen plaatsen, dienen zich desgevallend te bevragen via het contact formulier.

De verkoper verbindt er zich toe de op de site geplaatste bestellingen te verwerken zolang de voorraad strekt en binnen de in deze voorwaarden geformuleerde beperkingen. De online bestelling kan slechts verwerkt worden als de klant zich duidelijk heeft geïdentificeerd overeenkomstig art. 9.

De verkoper behoudt zich het recht voor om bestellingen te weigeren ingeval van ernstig vermoeden van rechtsmisbruik of kwade trouw, ernstig vermoeden van voor de verkoper onaanvaardbare commerciële doeleinden of bij uitputting van de voorraad van een bepaald artikel.

Een bestelling is pas definitief na de aanvaarding van deze algemene verkoopsvoorwaarden, de prijzen en de beschrijving van het aanbod. Indien iets in het aanbod of na bestelling onvoldoende duidelijk zou zijn, kan de klant steeds contact opnemen via het contact formulier voor bijkomende inlichtingen, of via e-mail aan info@thilo.be of op het telefoonnummer +32 3 337 23 61. Alle vragen worden zo snel als mogelijk beantwoord.

3. Betaling

De prijzen zijn deze vermeld op de website op het ogenblik van de bestelling. Alle vermelde prijzen zijn inclusief 21% BTW met uitzondering voor intracommunautaire zendingen aan houders van een btw-nummer, waar een Btw-tarief van 0% geldt. De klant staat zelf in voor de juistheid van het doorgegeven btw-nummer.

Voor levering in België en Nederland zijn de prijzen Exclusief leveringskosten. De kosten voor verzending. De kosten voor de verzending zijn terug te vinden op de pagina “Verzenden & retourneren”

Betaling dient de levering vooraf te gaan en gebeurt via het Nederlands bedrijf MOLLIE. Zij staan in voor de volledige afhandeling van de betaling in een veilige omgeving voor de klant en de verkoper.

Er kan ook worden betaald met vouchers (cadeaubonnen, kortingsbonnen, tegoedbonnen). Indien wordt betaald met een voucher waarvan het bedrag het te betalen prijs overschrijdt, dan ontvang je een bon met het resterende bedrag bij de verzendbevestigingsemail van jouw bestelling (moment dat we artikel naar je toesturen). Deze bon blijft een jaar geldig en dit zowel online als in onze winkels.

4. Bevestiging bestelling

Nadat het systeem voornoemde betaling heeft aanvaard, bevestigt de verkoper de bestelling via e-mail.

5. Levering

Levering is voorlopig enkel mogelijk in volgende landen: België en Nederland.
De levering van het bestelde artikel gebeurt in België of in Nederland op het door de klant opgegeven adres, door afhaling in een postpunt, postkantoor of door afhaling in een pakketautomaat van Bpack 24/7 of door ophaling in een dpd afhaalpunt of in onze winkel.

De klant die kiest voor afhaling in onze winkel, dan zijn er nooit verzendkosten, wel dient de aankoop betaald te worden via de webshop.

Wanneer de klant kiest voor verzending naar een postkantoor, postpunt of pakketautomaat van Bpack 24/7 wordt een e-mail verstuurd op het moment dat de levering wordt meegeven met bpost. Via het daarin vermelde link met trackingnummer kan de klant de verzending opvolgen via de e-tracker van bpost.

De klant die kiest voor levering in een postkantoor, postpunt of pakketautomaat ontvangt een e-mail van zodra de zending is toegekomen in het gekozen afhaalpunt.

Wanneer de klant kiest voor verzending naar een dpd afhaalpunt wordt een e-mail verstuurd op het moment dat de levering wordt meegeven met dpd. Via het daarin vermelde link met trackingnummer kan de klant de verzending opvolgen via de e-tracker van dpd.

Wanneer de klant kiest voor verzending naar een thuis adres in België of Nederland wordt een e-mail verstuurd op het moment dat de levering wordt meegeven met dpd. Via het daarin vermelde link met trackingnummer kan de klant de verzending opvolgen via de e-tracker van dpd

Voor verzendingen via dpd, heeft deze vervoerder een extra service genoemd predict.

Op de dag van verzending informeert DPD de klant per sms of e-mail over de leveringsdag. Op verzoek kan je de levering dan nog tot drie dagen uitstellen.
Zonder tegenbericht levert dpd automatisch de volgende werkdag.
Op de leveringsdag ontvang je van dpd een bericht per sms of e-mail en zo weet je precies wanneer het pakket zal aankomen.

De leveringstermijn gaat pas in na ontvangst van betaling. Er wordt gestreefd naar een zo kort mogelijke leveringstermijn. De leveringstermijn bedraagt minimaal 1 werkdag en maximaal 8 dagen na ontvangst van de betaling voor levering in België en Nederland.

De verkoper is niet aansprakelijk voor vertraging of uitblijven van de levering door toedoen van de vervoerder.

6. Retour

Conform de artikels VI 47-52 van het Wetboek Economisch Recht, beschikt de consument over een termijn van 14 dagen om de overeenkomst zonder opgave van redenen kosteloos te herroepen.

Elk besteld artikel kan binnen veertien kalenderdagen worden teruggebracht of omgeruild voor een ander artikel in onze winkel. Het artikel dient in de winkel te worden afgegeven in de originele verpakking samen met het retourformulier. De klant wordt naar keuze terugbetaald of ontvangt een tegoedbon.

De klant kan ook het artikel binnen de veertien kalenderdagen per post terugzenden. Het artikel dient dan goed te worden verpakt en samen met het retourformulier te worden verzonden aan volgend retouradres: Baby- en kinderspeciaalzaak Thilo, Sint-rochusstraat 6a, 2100 Deuren (België).

Het modelformulier voor herroeping kan hier worden gedownload.

De kosten van de terugzending is altijd voor de koper, ongeacht de reden van uw retour.
U kan zelf kiezen via welke verzendmaatschappij u deze retourneert. Wij kunnen u wel een retourlabel aanbieden, de kosten hiervoor worden verrekend met de waarde van de door u teruggezonden goederen. De kostprijs van dit label vindt u terug op de pagina: verzenden & retourneren. U dient de door ons geleverde label uit te printen en stevig op de doos of verzend enveloppe te kleven. En vervolgens binnen te brengen naar een dpd afgifte punt naar keuze.

In ieder geval wordt retour enkel aanvaard indien het artikel onbevuild, onbeschadigd, ongewassen en ongedragen is en zich in de originele verpakking bevindt. Schoenen mogen enkel binnen en op een zuivere ondergrond worden aangepast.

Artikels met beschadigde verpakkingen, kunnen NIET geretourneerd worden.

Hygiënische artikelen kunnen NIET worden geretourneerd zoals: Fopspenen, zuigspenen, neusaspirators, babyflessen, borstcompressen, enz .. (omdat we niet van deze artikelen kunnen controleren of deze gebruikt zijn of niet)

Als artikels zoals hierboven vermeld toch geretourneerd worden, kunnen deze NIET terug betaald of vergoed worden. Wenst u het artikel dan alsnog terug dient u zelf op te draaien voor de verzendkosten hiervan. Indien u daar niet mee akkoord gaat worden de artikels weg geschonken.

Aan retour zijn naast eventuele verzendingskosten geen kosten noch enige vergoeding verbonden.

De klant blijft verantwoordelijk voor de terugzending, en eventueel schade of verlies tijdens deze terugzending.

Na afhandeling van de retour wordt de klant door de verkoper terugbetaald op het rekeningnummer dat de klant invult op het retour formulier. De verkoper beschikt niet over de informatie hoe en met welk kaartnummer en/of rekeningnummer de klant heeft betaald. Indien gewenst, kan de klant ook opteren voor een tegoedbon. Hiermee kan een nieuwe bestelling worden geplaatst onder voorbehoud van wat is bepaald onder 3.

7. Garantie

Elk probleem of gebrek met betrekking tot de levering van een artikel, beschadiging of kwalitatieve tekortkoming moet binnen de zeven dagen schriftelijk worden gemeld via een aangetekend schrijven aan het adres: Baby- en kinderspeciaalzaak Thilo, sint-rochusstraat 6a, 2100 Deurne (België) of via een bericht op de contactpagina van de webshop of een mail info@thilo.be.

Ingeval van gesignaleerde problemen moet de klant dit melden via een bericht op de contactpagina van de webshop of een mail info@thilo.be binnen de zeven dagen na ontvangst. Er wordt dan samen naar een oplossing gezocht. Indien de levering moet teruggezonden worden naar de verkoper, gebeurt dit op de wijze zoals vermeld onder 6. De kosten van verzending vanuit België en Nederland (mits een gepersonaliseerd label wordt opgemaakt zoals hoger omschreven onder 6) vallen ten laste van de verkoper. De verkoper biedt de in de wet voorziene garanties.

De verkoper is niet aansprakelijk voor overmacht, ongeluk, verkeerd gebruik of foute behandeling van een artikel door de klant.

Een artikel met een aanvaard gebrek wordt kosteloos vervangen of hersteld. Indien de kosten van herstelling buiten verhouding zijn, behoudt de verkoper zich het recht voor het artikel te vervangen of om te ruilen door een gelijkaardig artikel.

8.  Handtekening en bewijs

De klant aanvaardt elektronische bewijsvoering.

De klant is zelf en uitsluitend verantwoordelijk voor de juistheid van alle gegevens die hij of zij doorgeeft.

Bij een eerste online bestelling of reservatie dient de klant de inschrijvingsprocedure te volgen. Hierna hoeft de klant zich slechts terug aan te melden om een nieuwe bestelling of reservatie te plaatsen.

De uiteindelijke bevestiging van de bestelling door de klant geldt als aanvaarding van de bestelling aan de gestelde prijs. De bekrachtiging van de klant geldt als handtekening en uitdrukkelijke aanvaarding van alle verrichtingen via de website.

9. Aansprakelijkheid voor gebruik website

De website van de verkoper is bestemd om algemene informatie ter beschikking te stellen van de klant over de producten en activiteiten van de verkoper. De verkoper heeft m.b.t. de toegang, het bestelproces, de levering of de andere diensten slechts een inspanningsverbintenis.

De verkoper heeft het recht om op ieder ogenblik de site geheel of gedeeltelijk op te schorten of stop te zetten wegens onderhoud, updating of enige andere reden, zelfs zonder voorafgaande waarschuwing.

De verkoper kan niet aansprakelijk gesteld worden voor enige hinder of schade door het gebruik van internet, door enige panne van het systeem, het binnendringen van outsiders of van een virus, noch voor eventueel door derden hierop geplaatste of verwerkte informatie of door om het even welk feit dat als overmacht kan worden aanzien.

10. Bescherming van de privacy

De verkoper behoudt zich het recht voor om uitsluitend voor intern gebruik gegevens van de klant te verzamelen, dit zowel rechtstreeks via verzameling van de gegevens die door de klant worden opgegeven bij inschrijving en/of bestelling als onrechtstreeks door bvb. Het gebruik van cookies, inschrijving nieuwsbrief, reserveringsaanvraag of bestelling.

De klant heeft overeenkomstig met de Wet van 8 december 1992 ter Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer ten allen tijde het recht om deze gegevens in te zien, te wijzigen en te laten verwijderen indien hij/zij niet langer informatie wenst te ontvangen omtrent de activiteiten van de verkoper. Hiervoor kan de klant contact opnemen of via een bericht op de contactpagina van de webshop of een mail info@thilo.be.

De klant kan zelf zijn gegevens wijzigen via zijn accountprofiel.

11. Intellectuele eigendom

Alle onderdelen van de site van de verkoper, inclusief de daarvoor gebruikte technologie, zijn exclusieve eigendom van de verkoper en auteursrechtelijk beschermd.
Gebruikers die over een eigen website beschikken en die, zelfs voor louter persoonlijk gebruik, een automatische link willen instellen tussen de eigen site en de startpagina van de verkoper, moeten hiervoor uitdrukkelijk toestemming vragen aan de verkoper.

12. Bevoegdheid en toepasselijk recht

Deze overeenkomst is onderworpen aan de bepalingen van het Belgische recht. Ingeval van betwisting zijn enkel de zetels van het arrondissement Antwerpen en desgevallend het Hof van Beroep te Antwerpen bevoegd. In geval van een geschil kan de klant terecht bij de geschillencommissie via het ODR-platform

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »